«Jeg trenger så sårt impulser,» sa hun.

Har ikke vi følt det så ofte? Når livet går for mye på rutine, når vi føler at hverdagene er slitsomme, når vi ikke får tid til oss selv? Eller når livet IKKE har rutine, dagene for tomme og vi har for mye tid til oss selv? Vi trenger balanse, det er det vi gjør.

Hun som sa at hun trengte impulser, er direkte årsak til selskapet jeg startet, heter Impulssenteret. Det var det som var tanken, å lage et sted hvor folk kan få disse impulsene. Fordi vi trenger dem så sårt.

Jeg er et sosialt vesen. Jeg får mye påfyll av å snakke med folk. Det gir meg glede, innsikt, ideer, energi, inspirasjon. Det gir meg følelsen av å leve, å virke, å bli litt klokere. Og så gir det meg lyst, eller kanskje til og med behov for, å dele.

Her har jeg lyst å dele mine mange tanker. Og så kanskje jeg rett og slett utfordrer meg selv til å lufte tankene utenfor de trygge rammene av Impulssenteret, rammer som jeg selv har skapt. Det kan jo være nyttig å høre tanker fra folk som befinner seg på helt andre planeter! Men også nyttig å snakke til folk jeg ikke aner hvem er. Som du, for eksempel. Jeg vet ikke at du leser nå, men jeg setter stor pris på at du gjør det.

Men poenget er at jeg faktisk får bøtter med impulser. Så jeg trenger kanskje mest av alt å få utløp for dem 🙂

Så dette er min lille egotripp. Det er bare en bonus hvis du liker å lese den 🙂

Posted on februar 27, 2012, in Kreativitet, Pedagogikk, Sosialt entreprenørskap. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

