Må man betale for Gule Sider?

Av alle henvendelser jeg har fått om markedsføring på nett, har Gule Sider vært den jeg følte jeg burde være på. Det er Gule Sider jeg bruker når jeg skal søke opp et telefonnummer eller adresse, hvis bedriften ikke har en åpenbar webadresse (og her burde jeg selvsagt tenkt selv…)

Jeg syntes at prisen var litt drøy, men må man, så må man. Men jeg ba om å få delt opp fakturaen. Det fikk jeg. Men så kom en purring, og jeg betalte hele beløpet uten å tenke meg om. Og så tenkte jeg at søren heller. Jeg har ikke råd til å betale for dette. Så jeg ringte dem opp, bare for å be dem la være å ta kontakt igjen når ny avtale skulle diskuteres.

Jeg ringte altså. Damen var grei, og foreslo at jeg kanskje heller ville vurdere en rimeligere pakke enn den store jeg hadde…

What, sier jeg… Jeg har aldri vært utydelg på at jeg ikke har råd til noe dyrere enn den billigste pakken!

Damen var som sagt hyggelig og gjorde hele henvendelsen om til en klagesak. For meg ble det en nyttig erfaring.

Ikke betal Gule Sider. Da blir tilbudet deres dårligere, og så forsvinner de dit de hører hjemme. For de er like ille som alle de andre som skal gjøre penger på andres behov for synlighet. Men uten oss, er de ikke noe! Så dropp dem!

Jeg skal i alle fall bli flinkere til å søke opp bedrifter på andre måter enn via Gule Sider. Jeg er jo ikke sikker på om Gule Sider har all informasjon likevel, er jeg vel?

Posted on mars 1, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Ber du om den billigste pakken, så bør du også få den. Husk at man altid bør få ting skriftlig også fra Gulesider. Det er ikke ukjent for de fleste at gule sider har de høyeste prisene av alle norske søketjenester.

    Her er en oversikt over de du i hvert fall kan vurdere: http://www.tryggkatalog.no

    Og ringer det noen fra et såkalt «mediebyrå» må gu holde deg langt unna. De påstår at de skal forhandle frem den beste avtalen for deg, men er bare betalte selgere i salgsselskaper med utspekulerte firmanavn. Trygghandel, Markant Media (markantmedia) osv

Legg igjen en kommentar

